Här ekar det tomt

Nu börjar det närma sig sitt slut på skolan, och varje lektion av lek som är kvar vill jag grinna en skvätt över hur mycket jag kommer sakna min klass, och Denise och allt annat som försvinner, eller iallafall glider bort en bit från mitt liv. Vilket känns så hemskt, men endå så spännande att få ett helt nytt liv, med helt nya människor och miljö. 

Jag och Alicia har äntligen kunnat slappna av då vi fått en fin liten lägenhet 5 min gångavstånd till stan, så den 1 Augusti är den vårann. 

Jag har också fått en hemsk nackspärr som resulterade en dag hemma i sängen och en riktigt stel och sur Wilma. 

Vårfesten(eller sommarfest som 8orna ville kalla de) har varit idag också, dansade lite för mycket och det kommer jag och min nacke få lida över imorgon på Filips student. Hoppas vädret är på den soliga sidan då jag tänkte ha klänningen helt frivilligt. Sen skulle det ju vara himla tråkigt för alla studenter om vädret var dåligt. Allt känns ju bara dåligt om det skulle bli regn på en sån speciell dag.

Sen har jag köpt en jätte fin vitt blus i Sundsvall som kommer användas flitigt i sommar.

Har också övningskört med pappas raggarbil, jätte kul men läskigt.


Ibland tror jag inte att jag inser att jag har det bättre än vad jag får för mig. Jag lägger mig själv lätt i skiten och blir lätt låg på en gång, svag bara någon öppnar sin mun. Jag är i en period som jag inte har varit fri på flera månader, jag blir lätt svag och grinig, tror jämt att ingen älskar mig och får för mig saker. Därför försöker jag att skriva här på bloggen alla saker som känns bra och dåligt just precis nu och se att det är okej att sura i 5 min över en sak som är helt onödig, men sen räcker det. Jag kan inte ligga och tugga en sak i flera veckor, jag måste lära mig att svälja alla gamla problem och se det bra i mitt liv. Mitt mål just nu, att lära mig att gå vidare och sluta deppa över en sak som har hänt för flera månader sen, eller en sak som att en finne bestämmer sig för att sätta sig på min rygg där det är noll okej att ha en finne, för vem fan får inte en finne på ryggen under sin tonårstid? 
Men en sån sak kan jag hata mig själv för alldeles för länge, skärpning Wilma.
Mina finaste tjejer innan vårfesten.



Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: