En jullista

 
2. Favorit julfärg?- Vitt och rött är fint.
 
3. Är du uppklädd eller har du myskläder på julafton?- Skulle säga båda två, på morgonen brukar jag alltid mysa i myskläder sen mitt på dagen brukar jag fixa mig fin och ha klänning eller kjol. Sen när det börjar bli kväll och allt är slut så brukar jag mysa i soffan med myskläder och kolla film. 
 
4. Om du skulle köpa en julklapp till dig själv, vad skulle du köpa?- Skulle köpa en ny plattång tror jag. 
 
5. Öppnar ni julklapparna på morgonen eller kvällen? På kvällen
 
6. Har ni byggt pepparkakshus?- Inte vad jag vet haha.. 
 
7. Vad ska du göra på jullovet?- Inga planer alls faktiskt.. 
 
8. Favorit jul nagellack?- Absolut rött nagellack. 
 
9. Vad är din julönskning?- Fred på jorden
 
10. Vad måste finnas på julbordet?- Julskinka och ägghalvor
 
11. Pepparkakor eller lussebullar?- Lussebullar tror jag, eller nej jag vet faktiskt inte? Båda?
 
Jag och min finaste mormor dagen efter julafton 2011 
 
12. Skumtomtar eller knäck? - Skumtomtar 
 
13. Ischoklad eller marsipan? Älskar att äta marsipan bara som den är, så säger nog de
 
14. Köttbullar eller prinskorv?- Inget av de.
 
15. Julkorv eller julskinka?- Skinka skinka 
 
16. Lax eller sill?- Lax
 
17. Revbensspjäll eller Janssons frestelse?- Revbensspjäll 
 
18. Paradis eller Aladdin?- Kan ärligt aldrig komma ihåg skillnaden på dom? Så spelar ingen roll
 
19. Sylta eller pastej?- Pastej
 
 
Här har vi mig när vi satt upp julgranen någon dag innan jul, haha.
 
20. Glögg eller julmust?- Alltså gillar båda.. Men julmust för det dricker jag mer av
 
21. Rödbetssallad eller dopp i grytan?- Brukar inte äta något utav de.
 
22. Risalamalta eller risgrynsgröt?- Risgrynsgröt.
 
23. Äpplemos eller senap?- Äppelmos
 
24. Hemma eller borta?- Alltid alltid hemma, har faktiskt bara firat jul en endaste gång borta.
 
25. Utomlands eller Sverige?- Som sagt, alltid hemma.
 
26. Ge eller få julklappar?- Både och, men mest få kanske. 
 
27. Mysteriet på greveholm, diesel råttor eller sjömansmöss?- Diesel råttor och sjömansmöss. 
 
Här har vi en bild från julen 2012
 
28. Chokladkalender eller paketkalender?- Chokladkalender då jag endast haft paketkalender en gång. 
 
29. Plastgran eller äkta?- Äkta kanske
 
30. Arne Weise eller Ernst?- Oj vet inte haha... 
 
31. När vill du att första snön ska falla?- Slutet av November kanske? 
 
32. Har du någonsin haft en grön gräsmatta på julen?- Ingen aning, inte vad jag minns.
 
33. När tycker du att det är dags att pynta?- Första adventet tycker jag är lagomt. 
 
34. Kan du komma på något negativt med julen?- Om jag verkligen ska komma på något så är det nog all stress. 
 
35. Blir du oftast mättad när julen är slut eller vill du ha mer jul?- Mycket vill ha mer. 
 
36. Vad brukar framkalla mest stämning på julen/i december?- Bakning, musiken, all belysning
 
37. Leker du i snön till exempel åker pulka eller bygger snögubbe?- Jarå
 
 
 
 
Ännu en bild på mig och min fina mormor från 2012. 
 
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: