Livet är jobbigt


Sundsvall var ett för stort steg för mig. Och efter att ha längtat hem och inte trivts för lång tid nu har jag och Alicia bestämt oss för att säga upp lägenheten och flytta hem, börja i Östersund och pendla. Undrar själv varför jag väljer bort en lägenheten nästan mitt i stan och allt vi har fixat med det. Men en lägenheten är inte värd att må dåligt både i skolan och hemma, så fanns bara ett val att göra. Men det känns som en lättnad och behöver bara ett ja från Wargen så säger vi upp lägenheten sen. Så nu är jag en nervös tjej med hundra tusen miljoner känslor som bara sprutar ut varje varje kväll, med tårar, skratt och panik. Är det såhär jobbigt det ska vara att vara tonåring? Eller är det bara jag med min otroliga otur som fick lite för mycket känslor och tankar? Kanske. 

Mitt i allt saknar jag en person extra mycket och kan inte sluta gråta på kvällarna över hur jag kunde låta den gå och försvinna vidare bland dom okända. Kanske för mycket känslor där med, jag var nog mest rädd för att ta ett steg längre och gå in i något som kanske sen skulle förstöra något så fint, men det var motsatsen som förstörde. Jobbig situation som jag själv har satt mig i. 

Men bortsett från alla dessa jävla känslor om jag får uttrycka mig så(klart jag får förresten?) så försöker jag ta vara på den sista tiden med min vän Olivia och äta massa onyttig mat och godis, sånt som man inte får göra hemma hihi. För snart kommer jag hem och där finns lite mer regler än här, tro inte nu att jag har en regelbok hemma. Men vem får äta i sängen med dator och mobil framför ögonen, inte jag iallafall ;)


Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: