Kvällstankarna flödar

Det finns en sak som jag blir riktigt jäkla irriterad, arg, ledsen och illamående av. Mobbning, bland små barn. Självklart bland stora också, men barn. Alltså nu pratar vi om 8 åringar som inte vill gå till skolan för att "klasskamrater" kläcker ur sig spydiga vidriga kommentarer om varandras utseende? Är de så det ska vara? 
Ibland kan man undra om inte föräldrar har någon jävla koll på sina vidriga ungar som dagligen mobbar andra i sin ålder. Lär man inte sina barn redan från dagis att alla är lika värda, tjock, smal, kort, lång, alla är lika.
Finns det liksom inget stop? 
Att mobbning fanns bland ungdomar är något jag har vetat sen jag var liten och kanske inte tänkt på det lika mycket som jag nu gör. Men när det går så långt att Greta 5 år inte vill gå till dagis för att hon har annorlunda kläder än dom andra, är det inte äckligt sjukt? 
Jag kan inte ens minnas att jag brydde mig om vad jag hade på mig när jag var 5 år. 
Att små barn ska behöva tänka på vad dom stoppar i sig för bröd till frukosten för att kunna passa in och slippa bli retad, då har det fan i mig gått för långt.
Ibland vill jag bara ta en stor hink med kokhett vatten och hälla över föräldrar som har barn som bokstavligen mobbar sina klasskamrater och be dom vakna upp och lära ungarna sina lite vett. Såna naturliga saker som man VET redan sen liten att man bara inte gör. Man säger inte till en person att den är tjock, man gör bara inte de. Vem kan ens tänka tanken att kläcka ur sig en sån vidrig kommentar? Folk borde strypas ibland. 

Sen lärarna då? Hallå vart är ni? Mobbning sker mycket i skolan, och på raster, borde inte lärarna vara där och säga till på skarpen, borde inte lärare ha respekt, borde inte ungarna lyssna på ett nej så gör man inte av sin lärare? 
Barn är så bortskämd och överlägsen nu så det är pinsamt. Det finns ingen respekt alls till vuxna, NOLL reskept.

Sen ska jag inte dra alla över en kant, för det finns tusentals godhjärtade människor och barn därute som aldrig skulle tänka tanken att vara så rå mot någon annan människa.

Godnatt från en arg Wilma som önska hon kunde kasta alla bortskämda ungar i ett läger där man lärde sig lite vett.



Kommentarer
maria

Håller med dig fullständigt!! Blir ledsen och arg mär barn är så elak med varandra ;(

Linnea

Fyfan vad bra skrivet Wilma! Du äger!

Svar: Tack vad glad jag blir, kärlek till dig!
Wilma Maria Johansson.




* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: